Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam a k analýze návštěvnosti. Zásady ochrany osobních údajů Zásady používání souborů cookie

BMW Brand

BMW AG je německý výrobce automobilů, motocyklů a motorů. BMW má sídlo v Mnichov, Německo. Motto BMW je Freude Am Fahren - Jízda s potěšením. Pro anglicky mluvící země bylo vytvořeno další heslo - The Ultimate Driving Machine - Ultimátní řidičský stroj.

Historie BMW


Co znamená zkratka BMW?

Historie BMW sahá až do roku 1913, kdy německý inženýr Karl Friedrich Rapp založil společnost Rapp Motorenwerk Aircraft Engine Manufacturing Company. Následně na základě této společnosti byla vytvořena nová společnost - Bayerische Motoren Werke - BMW GmbH a oficiálně zaregistrována v roce 1917. O rok později byla společnost přeměněna na společnou zásobníku - BMW AG. Takto se objevila zkratka BMW.

Logo rappa motoru
Staré logo BMW 2017

Víte, jak vzniklo logo BMW?

Stále existuje vyhřívaná debata o tom, co ve skutečnosti znamená logo BMW. Někteří lidé si myslí, že logo BMW je stylizovaný vrtule, a jiní, že bylo nutné odrážet bavorské původy BMW v logu. Proto jsou čtyři sektory vnitřního kruhu loga vyrobeny v barvách Bavorska - bílá a modrá. Ve skutečnosti je to

BMW a První Světové války.

Jak vidíte, BMW vyrobil motory nejen pro letadla, ale také pro kamiony a lodě. Během první světové války byla poptávka po motorech velká, a tak se věci pro BMW daly dobře, ale po první světové válce, jak víte, byla Smlouva o Versailles uzavřen a jedním z ustanovení této smlouvy byl německý zákaz výroby letadel a motorů. A proto, aby společnost nějak udržovala společnost, byla BMW nucena přejít na výrobu zemědělských produktů, brzdy na vlaky, ... a tak dále.

1918 BMW plakát.
První motocykl BMW R32

První motocykl BMW.

V roce 1923, na Berlin Motor Show, byl představen první BMW R32 motocykl. Ukázalo se, že motocykl je velmi dobrý při manipulaci a spolehlivé. Až do roku 1926 bylo prodáno více než 3 tisíce motocyklů R32, ačkoli byly dražší než konkurenti. Další motocykl, Sports R37 BMW produkoval v roce 1925. BMW R37 se stal motocyklem Go-to Racing a učinil značku BMW slavnou nejen mezi závodními fanoušky, ale po celém světě.

První auto BMW.

V roce 1928 BMW koupila automobilovou továrnu v Eisenach v Durynsku as ním práva na výrobu licencované kopie British Car Austin 7 od společnosti Austin Motor Company. A v roce 1929 bylo první auto společnosti vyrobeno BMW Dixi, kopie Austinu 7. Platforma BMW Dixi byla také použita k výrobě BMW 309, 315, 319 a 329.

BMW Dixi
BMW 328

První sportovní vůz BMW.

V roce 1936 BMW produkoval první sportovní vůz, BMW 328. BMW 328 byl pro svou dobu inovativní, s hliníkovým podvozkem, trubkovým rámem a spalovací komorou hemisférických motorů, která zajistila odolnější a efektivnější provoz pístů a ventilů. BMW 328 byl vítězem mnoha sportovních soutěží té doby.

BMW a druhá světová válka.

Od roku 1933 je BMW dodavatelem motorů letadel pro Luftwaffe. S vypuknutím druhé světové války v roce 1941 BMW přestal vyrábět auta a zahájil výrobu džípů, motocyklů, tanků a dalšího vojenského vybavení pro armádu. Produkční letadlové motory však byly stále prioritou, například BMW vyráběly motory pro letadlo Messerschmitt, Focke-Wulf, Junkers a tak dále. A nejslavnější motocykl druhé světové války byl motocykl R75, který produkoval BMW pro Wehrmacht. Inženýři BMW také udělali velké pokroky ve vývoji proudové motory pro vojenské letadla a rakety. Dokonce došlo k vývoji taktických raketových zbraní pro pěchotu a letectví, které nebyly k dispozici zemím Anti-Hitler Coalition.

BMW R75
Koncentrační tábor Mnichov-Allach

BMW a koncentrační tábor Mnichov-Allach.

Je také známo, že BMW během druhé světové války rozsáhle využíval práce nucených dělníků a vězňů koncentračních táborů. Vzhledem ke zvýšené poptávce po leteckých motorech během války musela BMW rozšířit nebo stavět nové továrny. Například tito pracovníci byli umístěni v satelitním táboře Mnichov-Allach koncentračního tábora Dachau. Desítky tisíc lidí pracovaly v závodě v Allach, z nichž více než polovina byli vězněmi koncentračních táborů.

BMW po druhé světové válce.

Obava BMW, která byla během války mocná, se po válce ocitla v kritickém stavu. Téměř všechny továrny BMW byly zničeny bombardováním koalice proti hitleru nebo demontovány. Dokumentace byla zabavena a vybavení bylo vyřazeno. Také BMW bylo zakázáno vyrábět motory letadel. Stejně jako jiné německé automobilové společnosti trvalo několik let, než se BMW obnovila, a to nebylo až do 1948, že BMW dokázala znovu vybudovat jednu ze svých zničených továren v Mnichově a zahájit výrobní motocykl R24 s nově vyvinutým jednoválcovým motorem. Další model R25 již měl dvouválcový motor.

BMW R25
BMW 501

První poválečné automobily BMW.

V 1951, BMW spustila své první poválečné auto, BMW 501. A první masově vyráběné auto, BMW Isetta, bylo zahájeno BMW v roce 1956, na které byla zakoupena od italské společnosti ISO. A pak v roce 1956 - Modely Sports Cars BMW 503 a 507< a v roce 1959 model BMW 700 - první velký sériový úspěch BMW.

BMW dnes.

Dnes je BMW jedním z největších výrobců automobilů a motocyklů na světě, s mnoha továrnami nejen v Německu, ale po celém světě. BMW je také dodavatelem motorů pro Formule 1. V roce 1994 BMW kupuje Rover Group, která se ukázala jako nejhorší kapitálová investice do historie BMW a přinesla pouze ztráty. V roce 2000 společnost BMW likvidovala aktiva Rovera a ponechala pouze MINI. V roce 2003 BMW koupila Rolls-Royce a ve stejném roce byl vytvořen společný podnik s Brilliance China Auto - BMW Brilliance Automotive.

BMW Mnichovská kancelář

BMW - Recenze

Recenze


- 4 / 1 Recenze

Přidat recenzi

- Hodnocení - 0
Nevěděl jsem ani, že BMW se během války tolik podílela na výrobě motorů, motocyklů a dalšího zařízení Wehrmacht. Bylo by možné pochopit, zda by vytvořili některé motory pod tlakem, dobře, aby například nezničili společnost. Koneckonců, inženýři BMW vyvinuli nové proudové motory a další nejnovější technologie pro armádu. Ukazuje se tedy, že během války spolupracovali s nacistickým Německem. A ještě více o vězňů koncentračních táborů, jejichž práce tak masivně používala BMW ve svých továrnách. Pro mě to jsou zprávy, děkuji za článek.
---
Даже не знал что БМВ был так сильно вовлечён во время войны в производство моторов, мотоциклов и другой техники для Вермахта. Можно было бы понять если бы под давлением производили бы они какие нибудь моторы, ну чтоб не уничтожили компанию например. Так ведь инженеры БМВ разрабатывали новые реактивные двигатели и другие новейшие технологии для армии. Так получается что они сотрудничали с нацисткой Германией во время войны. И тем более про узников концлагерей труд которых использовал БМВ так массово на своих заводах. Для меня это новость, спасибо за статью.
Bart de Witte 1.11.2022
Om dit beter te kunnen begrijpen, kunnen we een eenvoudige analogie trekken en nazi-Duitsland vergelijken met huidige Rusland. Net als Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog viel Rusland ook vandaag Oekraïne aan. Net als toen Duitsland, vernietigt Rusland ook vandaag Oekraïense steden, pleegt oorlogsmisdaden, ... e.z.v. En net zoals in Duitsland tijdens de oorlog, zijn er in Rusland vandaag ook bedrijven die bijvoorbeeld motoren voor tanks of vliegtuigen produceren, nieuwe raketten of drons ontwikkelen, ... enzovoort. Dit is natuurlijk niet acceptabel voor een normaal, adequaat persoon. Maar het probleem is dat elk bedrijf één hoofddoel heeft: zoveel mogelijk geld verdienen. En naast alles werd nog propaganda, zowel in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog als in Rusland vandaag, op industriële schaal op gang gebracht. Net zoals de meerderheid van de Duitsers toen de vervolging van de Joden accepteerde en ermee instemde, zo stemt de meerderheid van de Russen vandaag оок in met de vernietiging van Oekraïne. En het is allemaal propaganda. En al deze bedrijven in Rusland die vandaag samenwerken met de Russische autoriteiten zullen hoogstwaarschijnlijk ook na de oorlog blijven werken. C'est la vie.