Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam a k analýze návštěvnosti. Zásady ochrany osobních údajů Zásady používání souborů cookie

Sídlo společnosti Toyota

Toyota: Podpora inovací, inspirující sebevědomí


Toyota Motor Corporation je největší automobilová společnost v Japonsku. Je hlavní součástí veřejné obchodní společnosti Toyota Group. Sídlo společnosti se nachází v Toyotě v prefektuře Aichi v Japonsku.

Historie Toyoty.


Jak vznikla značka Toyota?

Historie Toyoty začala v roce 1924, kdy japonský podnikatel Sakichi Toyoda vynalezl automatický tkalcovský stav, který se sám zastavil, pokud došlo k problému s přetržením nitě. Výroba obráběcích strojů byla založena ve vlastní malé dílně pod názvem Toyoda Automatic Loom Works. V roce 1929 byl patent na stav prodán britské společnosti a kapitál z prodeje patentu byl investován do automobilového průmyslu. Ve stejném roce Kiichiro Toyoda, syn Sakichi Toyody, cestoval do Evropy a Spojených států, aby studoval automobilový obchod a výrobu automobilů. A již v roce 1930 začal vyvíjet vlastní auta s benzínovým motorem. V rámci společnosti vzniklo nové oddělení, jehož ředitelem se stal Kiichiro Toyoda. A později, v roce 1937, byla založena samostatná společnost na výrobu automobilů, Toyota Motor Co. Tak se zrodila Toyota, kterou známe dnes.

Kiitiro Toyoda
První vůz Toyota A1 1935

První vůz Toyota.

V roce 1934 Toyota vydala svůj první benzínový motor, Model A, který byl instalován v roce 1935 na první vůz Toyota A1 a poté na nákladní vůz G1. A výroba druhého modelu Toyota AA začala v roce 1936. První modely Toyota byly podobné americkým modelům od Dodge a Chevrolet. Poté japonské úřady zakázaly dovoz amerických vozů, což přispělo k úspěšnému prodeji vozů Toyota.

Toyota a druhá světová válka.

Během druhé světové války Toyota téměř úplně zastavila výrobu civilních vozů a přešla na výrobu vybavení pro japonskou císařskou armádu. Toyota vyráběla obrněná vozidla, obojživelná terénní vozidla, ale prioritou byla výroba vojenských nákladních automobilů pro potřeby armády a námořnictva. Ale kvůli akutnímu nedostatku surovin a komponentů bylo nutné vyrábět zařízení v základní konfiguraci, šetřit na všem, například Toyota vyráběla nákladní automobily s jedním světlometem.

Toyota KC truck s jedním světlometem 1942
Japonská kapitulace 1945

Toyota po druhé světové válce.

Továrny Toyota byly těžce poškozeny spojeneckými nálety během druhé světové války. Navíc po kapitulaci Japonska 14. srpna 1945 okupační síly pod vedením USA zakázaly v Japonsku výrobu osobních automobilů. Ale výroba nákladních automobilů pro obnovu infrastruktury byla povolena. S Toyotou byla také podepsána smlouva na opravu americké vojenské techniky. Ale v roce 1947, se začátkem studené války mezi USA a SSSR, se priority Ameriky posunuly spíše k získání spojence v Japonsku než k trestu.

První poválečný vůz Toyota.

V roce 1947 uvedla Toyota na trh první poválečný vůz , model SA. A již v roce 1949 byla všechna omezení výroby osobních automobilů v Japonsku zrušena. Na počátku 50. let se Toyota dostala z krize, ale musela zavřít některé továrny a propustit zaměstnance. Když začala korejská válka, Toyota obdržela objednávku na 1000 nákladních vozů od americké armády. A tato zakázka pomohla zlepšit výkonnost společnosti.

První poválečný vůz Toyota SA 1947
Základní principy Toyota Way

Filosofie managementu – cesta Toyota.

V roce 1950 podnikli manažeři Toyoty, včetně Kiichirova bratrance Eiji Toyoda, cestu do Spojených států amerických, kde absolvovali školení od Ford Motor Company a pozorovali práci desítek amerických výrobců. Znalosti, které během cesty získali, vedly k Toyota Way, filozofii řízení a výrobnímu systému Toyoty, která je založena na praxi štíhlé výroby, díky níž se společnost stala lídrem v automobilovém průmyslu.

Historie loga Toyota.

Historie loga Toyota začíná v roce 1937. První logo Toyota je červený nápis Toyoda v obdélníku umístěném uvnitř osmiúhelníku připomínajícího diamant. V roce 1949 má Toyota nové logo, kulaté a červené, s bílou linkou. Uvnitř je příjmení zakladatele Toyoty v japonštině. Od roku 1958 do roku 1989 prostě nápis Toyota, změnilo se pouze písmo a barva. V roce 1989 byl k nápisu Toyota přidán známý grafický symbol : protínající se ovály, které představují spojení mezi srdcem zákazníků a srdcem společnosti. Symbolizují také laskavý a silný vztah založený na důvěře. Navíc se ovály skládají do zaobleného T, prvního písmene příjmení zakladatele.

Všechna loga Toyota od roku 1937
Toyota Crown 1957

Toyota dnes.

V roce 1957 se Toyota Crown stala prvním japonským vozem exportovaným do Ameriky a Brazílie. V roce 1959 bylo město Koromo, ve kterém se nacházejí továrny a ředitelství Toyoty, přejmenováno na Toyota. V 60. letech začala Toyota rychle expandovat. První automobil Toyota vyrobený mimo Japonsko opustil montážní linku v roce 1963 v australském Melbourne. V samotném Japonsku se vozy Toyota staly nejprodávanějšími. V roce 1992 tedy Toyota představovala 40 % prodaných vozů v Japonsku. Toyota Motor je dnes největším výrobcem automobilů na světě a sdílí první místo s General Motors a Volkswagen.


eXus Dev 24.5.2023

Toyota - Recenze

Recenze
- 5 / 1 Recenze
Přidat recenzi
- Hodnocení - 0

Chtěl bych vědět více o filozofii Toyota Way. Budu rád, pokud o tom něco napíšete. Díky za článek, rád jsem si ho přečetl.
---
I would like to know more about the Toyota Way philosophy. I will be glad if you write something about it. Thanks for the article, I enjoyed reading it.
Zaid M 21.11.2022
Dit is een heel lang verhaal, er is zelfs een boek over geschreven - The Toyota Way of nog artikel op Wikipedia te vinden. Als ik wat tijd zou hebben, zal ik in de toekomst natuurlijk een apart artikel over schrijven en bedankt voor de feedback.