Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam a k analýze návštěvnosti. Zásady ochrany osobních údajů Zásady používání souborů cookie

Sídlo skupiny Renault

Renault: Dědictví inovací a vášně pro řízení


Renault Group je francouzská automobilová společnost. Součást aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Renault má centrálu v Boulogne-Billancourt poblíž Paříže ve Francii.

Historie Renault.


Jak vznikla značka Renault?

Historie Renaultu se začala psát v roce 1899, kdy bratři Louis, Marcel a Fernand Renaultovi otevřeli společnost Renault Frères - bratři Renaultové. Na začátku prostě montovali auta z hotových komponentů, ale pak začali zavádět vlastní vývoj. Louis Renault byl schopný, ambiciózní inženýr, který navrhl a postavil několik prototypů automobilů a získal více než 700 patentů. Obchod řídili Marcel a Fernand Renaultovi. V roce 1901 se Renault stal největším světovým výrobcem automobilů. Také Louis a Marcel byli úspěšní závodníci a to pomohlo rozvoji společnosti. V roce 1903 však Marsel zemřel v závodě Paříž-Madrid a Renault se soutěže na několik let přestal účastnit. A v roce 1908 odešel Fernand Renault ze zdravotních důvodů do důchodu a vedení společnosti přešlo na Louise Renaulta.

Bratři Louis, Marcel a Fernand Renault
První vůz Renault Voiturette

První vůz Renault.

V roce 1898 Renault vyrobil svůj první vůz, Voiturette 1CV, což ve francouzštině znamená malé auto. Renault Voiturette se do roku 1903 vyráběl v několika sériích Type A, Type B, Type C... s různými motory. A v roce 1905 dostal Renault objednávku na 250 vozů Renault AG1 taxi v Paříži. Renault AG1 se stal úspěšným modelem Renaultu, začal se exportovat a byl široce používán v mnoha městech po celém světě. Později byla tato vozidla používána armádou během první světové války, pro kterou získala přezdívku - Taxi de la Marne - Taxi z Marny.

Renault a první světová válka.

S vypuknutím první světové války zahájil Renault výrobu vybavení potřebného pro armádu. Továrny Renault vyráběly letecké motory, vozidla lékařské služby, autobusy, tanky a tak dále. V roce 1917 Renault zahájil výrobu jednoho z nejlepších tanků první světové války FT17, který se používal až do druhé světové války. Za zásluhy o Francii během první světové války byl Louis Renault oceněn Řádem čestné legie.

Tank Renault FT 1917
Renault Vivastella 1932

Renault po první světové válce.

V roce 1920 Renault vyráběl automobily, nákladní automobily, zemědělské stroje, průmyslové a námořní stroje, ... a tak dále. Například v roce 1919 začal Renault vyrábět tahače typu GP založené na tanku FT, který se vyráběl do roku 1930. V roce 1927 na pařížském autosalonu představil Renault nové modely automobilů, které byly prezentovány ve dvou modelových řadách: ekonomické modely - Quatre a luxusní Stella, jako Renault 6CV, 10CV, Monasix, 15CV, Vivasix, Vivastella, Reinstella, ... . Velká pozornost byla věnována také exportu vozů Renault do Velké Británie a USA. V roce 1931 představil Renault své první vznětové motory pro užitková vozidla.

Renault a druhá světová válka.

Po porážce Francie v roce 1940 nacistickým Německem bylo v červnu 1940 vyjednáno příměří, podobné kapitulaci. Část Francie byla okupována, další část ovládl vichistický režim. A aby zachránil své továrny před zničením, začal Louis Renault spolupracovat s okupační správou Německa. Byli jmenováni manažeři Schippert a von Urach z německé společnosti Daimler-Benz AG. Zpočátku se v továrnách Renault opravovaly nákladní automobily a tanky, později vznikla výroba osobních, nákladních automobilů a tanků pro Wehrmacht. V letech 1942 a 1943 byly továrny Renault bombardovány britskými letadly, po kterých byla výroba prakticky zastavena.

Továrna Renault po britském bombardování v roce 1943
Osvobození Paříže v srpnu 1944

Renault po druhé světové válce.

Po osvobození Paříže v srpnu 1944 se Louis Renault vzdal policii, poté byl zatčen a obviněn z kolaborace s nacistickým Německem a uvězněn ve věznici Fresnes, kde byl vystaven špatnému zacházení. A 24. října 1944 Louis Renault zemřel v pařížské nemocnici. Zda to byl důsledek urémie nebo následky špatného zacházení během jeho věznění ve věznici Fresnes se nepodařilo zjistit. 16. ledna 1945 byly továrny a společnost Renault znárodněny prozatímní vládou Francie a Pierre Lefocheux byl jmenován generálním ředitelem a po znárodnění pojmenoval společnost - Régie Nationale des Usines Renault - Národní ředitelství továren Renault.

První poválečné vozy Renault.

Prvním vozem Renaultu po 2. světové válce byl Renault 4CV, který byl oficiálně představen v roce 1946. Poptávka po Renaultu 4CV je tak velká, že v roce 1947 byla dodací lhůta více než rok a vyráběl se až do roku 1961. V roce 1951 byl nejvyšší model Vyšel Renault Frégate, který se vyráběl do roku 1960. V roce 1956 byl představen Renault Dauphine, který byl nejprodávanějším modelem ve Francii v letech 1957 až 1961. Zároveň se Renault stává největším výrobcem automobilů ve Francii.

Renault 4CV 1946
Všechna loga Renault

Historie loga Renault.

První logo Renault bylo představeno v roce 1900 a byly to iniciály bratrů Renault, propletené dvěma písmeny R. V roce 1906 se objevilo logo s obrázkem vozu Renault vepsaným do ozubeného kola, které vyhrálo první Velkou cenu Francie. V roce 1919, na konci 1. světové války, umístil Renault do znaku tank Renault FT. V roce 1923 se maska chladiče umístěná uvnitř bílého kruhu s nápisem Renault stává logem Renaultu. V roce 1925 se mřížka loga proměnila v kosočtverec představující diamant, který znamenal počátek moderního loga Renault. V roce 1946, po znárodnění Renaultu, se barvy loga změnily, přidala se žlutá. Kromě toho se spolu se jménem Renault objevuje nápis Regie Nationale. 1959 – Logo Renaultu je opět černobílé a písmena se protáhla. 1972 - pozadí je natřeno žlutou barvou. Pod diamantem je posunut nápis Renault. 1992 - zůstal pouze stylizovaný kosočtverec, nápis také mizí a pozadí se stává bílým. 2004 - vzhled kosočtverce se mění, pruhy z něj mizí. Spodní dvě části figurky jsou přelakovány černou barvou s nápisem Renault ve spodní části. 2007 - kosočtverec se stříbřitou texturou na žlutém podkladu. 2015 - zůstala pouze podoba diamantu. Nápis zmizel, pozadí je opět natřeno bílou barvou.

Renault dnes.

Renault je dnes největším světovým výrobcem automobilů a vyrábí vozidla pod značkami Renault, Samsung a Dacia. Renault je také vlastníkem korejské společnosti Renault Korea Motors, rumunské Dacia. Renault dále vlastní podíly v japonské společnosti Nissan Motors – 43 %, ruské AvtoVaz – více než 50 %, Daimler – 3,1 % a švédské AB Volvo – 20,5 %. Aliance mezi Renaultem a Nissanem se v roce 2009 umístila na čtvrtém místě na světě z hlediska výroby automobilů. Od roku 2001 byla divize Renault Trucks prodána koncernu Volvo a ponechala si značku Renault. Skupina Renault má továrny ve Francii, Španělsku, Portugalsku, Turecku, Slovinsku, Rumunsku, Indii, Číně, Korejské republice, Alžírsku, Maroku, Brazílii, Argentině, Chile a Kolumbii.

Logo aliance Renault a Nissan

eXus Dev 24.5.2023

Renault - Recenze

Recenze
- 0 / 0 Recenze
Přidat recenzi
- Hodnocení - 0