Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam a k analýze návštěvnosti. Zásady ochrany osobních údajů Zásady používání souborů cookie

Sídlo Opelu v Ruesselsheimu

Opel logo Opel


Opel Automobile GmbH je německý výrobce automobilů. Se sídlem v Rüsselsheimu nad Mohanem, Hesensko. Německo. Od roku 1929 Opel patří General Motors. A v roce 2017 ji koupila Groupe PSA - Stellantis.

Historie značky Opel


Adam Opel továrna na šicí stroje.

Historie značky Opel začíná v roce 1862, kdy německý podnikatel Adam Opel sestrojil první šicí stroj Opel. A v roce 1863 si ve stodole svého otce otevřel malý podnik na výrobu šicích strojů. V roce 1968 již byla postavena továrna Adam Opel a v dalších letech se prodaly desítky tisíc šicích strojů. V roce 1895 Adam Opel zemřel a zanechal společnost své ženě a synům. Na začátku 20. století prodeje šicích strojů Opel dramaticky poklesly, protože trh byl přesycen. V roce 1911 vypukl v továrně požár, po kterém bylo rozhodnuto o zastavení výroby šicích strojů.

Adam a Sophie Opel 1868
Továrna na jízdní kola Opel 1927

Opel a jízdní kola.

Synové Adama Opela byli cyklistickými nadšenci a nakonec byli schopni otce přesvědčit, aby investoval do výroby jízdních kol. A v roce 1886 bylo vyrobeno první kolo Opel a například v roce 1998 se prodalo 15 tisíc kol. Po požáru továrny v roce 1911 nastala ve výrobě jízdních kol přestávka, ale již v roce 1912 byla výroba obnovena. A do roku 1920 se Opel stal největším výrobcem jízdních kol a mopedů na světě. V roce 1936 byl prodej jízdních kol Opelu prodán

První vůz Opel.

Sám Adam Opel nikdy neměl v úmyslu vyrábět auta, ale tři roky po jeho smrti se Sophie Opel na radu svých synů rozhodla vyrábět auta. V roce 1899 byl vytvořen společný podnik s automobilovým průkopníkem Friedrichem Lutzmannem. A ve stejném roce byl vyroben první vůz Opel-Lutzmann. Nedokázaly však konkurovat tehdy vysoce vyvinutým francouzským vozům, a tak byla výroba vozů na čas zastavena.

První vůz Opel
Opel 4/8 PS 1910

Vlastní vozy Opel.

V letech 1902 až 1907 Opel spolupracoval s francouzskou společností Automobiles Darracq SA, která do Německa dodávala podvozky s motory, na které Opel dával originální karoserie. Tyto vozy se prodávaly pod názvem Opel-Darracq. V roce 1902 však Opel vyvinul také vlastní vůz - 10/12 PS. Velmi oblíbený byl také Opel 4/8 PS vyrobený v roce 1909, dvoumístný kabriolet, který mnoho lékařů využívalo k domácím návštěvám, pro který rychle získal přezdívku - Doctor's car. A například v roce 1912 bylo vyrobeno více než 3 tisíce automobilů. V této době také Opel začal vyrábět motocykly a nákladní automobily.

Opel a General Motors.

V roce 1928 se Opel stal největším výrobcem automobilů v Německu, což představuje 44 % všech vozů. A v roce 1929 Wilhelm von Opel a jeho bratr Friedrich Opel prodali 80 % akcií Opelu americké automobilové skupině General Motors. A v roce 1931 byl Opel zcela pod kontrolou General Motors. Důvodem prodeje byla ekonomická krize a prodejní cena byla 33 milionů USD nebo 154 milionů říšských marek. Bratři Opelové zůstali členy dozorčí rady, v jejím čele stál Fritz von Opel. Kromě toho zůstalo zachováno jméno Opel a politika nezávislého modelu.

Zodpovědný za prodej Opel General Motors
Opel Blitz S

Opel a druhá světová válka.

Poté, co NSDAP vedená Hitlerem převzala moc v roce 1933, General Motors neopustil Německo. Do roku 1936 klíčová místa obsazovali národní socialisté a dělníci Židé byli propouštěni nebo převáženi do USA. Během 2. světové války společnost vyrobila nejdůležitější nákladní automobil Wehrmachtu, 3tunový nákladní vůz Blitz S. Kromě toho závod v Rüsselsheimu vyráběl také motory, díly pro rakety a torpéda a také komponenty pro Junkers Ju 88 a Messerschmitt Me 262. Opel měl dílny ve Varšavě a Rize na opravy vojenské techniky používané na východní frontě.

Opel a nucené práce.

Na rozdíl od jiných německých automobilek Opel odmítl najmout vězně z koncentračních táborů a uchýlil se k nuceným pracím. Navíc od roku 1933 byli dělníci neustále vystaveni teroru fašistické tovární bezpečnosti. Například v roce 1942 bylo 52 procent ze 4 000 pracovníků v továrně na nákladní automobily v Braniborsku nuceně nasazeni zahraniční pracovníci, v továrně v Rüsselsheimu 20 procent z 18 500, jiné zdroje uvádějí - 35 procent.

Nucené práce v závodě Opel
Opel Kapitan 1948

Opel po druhé světové válce.

V létě 1944 byly továrny Opel těžce poškozeny spojeneckými nálety a továrna na nákladní automobily v Braniborsku byla rozebrána. V roce 1945 se v jediném zbývajícím závodě Opel v Rüsselsheimu jménem úřadů americké okupační zóny opravovaly automobily, především Opel. Prvním poválečným vozem Opelu byl nákladní automobil Blitz, uvedený na trh v roce 1946. Závod na výrobu nákladních automobilů Opel v Brandenburgu a závod na výrobu Opel Kadett v Rüsselsheimu byly v roce 1946 odvezeny do Sovětského svazu jako reparace. A teprve v roce 1947 byl Opel schopen obnovit výrobu automobilů v Rüsselsheimu. Prvním úspěšným modelem byl Opel Olympia, v roce 1948 následoval Opel Kapitan. .

Opel dnes.

V roce 1962 otevírá Opel druhý závod v Bochumi, kde se vyrábí Opel Kadett. Ve stejných letech Opel uvádí na trh nové modely - Commodore, Manta a sportovní GT. Do roku 1971 již bylo vyrobeno 10 milionů vozů a Opel se opět stal lídrem automobilového trhu v Německu. Do roku 1999 50 milionů aut a ve stejném roce debut minivanu Opel Zafira. V 21. století uvádí Opel na trh nové modely – Meriva, Signum, Insignia,... . Byl také vyvinut nový motor ECOTEC. Navzdory nové řadě a technologii však Opel Europe nadále generoval společnosti General Motors miliardové ztráty. V roce 2009 chtěl General Motors prodat Opel, kupujícím bylo mezinárodní konsorcium Magna International a ruská Sberbank. Dohoda však padla, protože General Motors a americká vláda se obávaly, že by Rusko mohlo získat přístup k technologii americké společnosti. A teprve v roce 2017 byl Opel stále prodán koncernu PSA Group - Sellantis.

GM oznamuje prodej Opelu Magna a Sberbank.
Všechna loga Opel od roku 1862 do roku 2017

Historie loga Opel.

První logo Opel znamená iniciály Adama Opela, vínové písmeno A uvnitř šarlatového písmene O. V roce 1886, se zahájením výroby jízdních kol, se objevuje logo - cyklista a nad ním letící anděl s nápisem - Victoria Blitz - což v překladu znamená Bleskové vítězství. V roce 1902 se s vydáním motocyklů objevuje logo s nápisem - Motorwagenfabrik, které bylo instalováno i na prvních autech. V roce 1906 logo v egyptském stylu s nápisem OPEL RUSSELHEIM. V roce 1909 existovalo jednoduché logo s textem Opel a od roku 1910 ve tvaru oka. V roce 1937 se vzducholoď prolétající písmenem O objevila v logu Opel. A logo, které známe dnes, se objevilo v roce 1963 díky Blitz truckům - což znamená blesk. V průběhu let se design loga měnil, ale základ zůstal stejný - blesk a písmeno O. Blitz a Opel.


Opel - Recenze

Recenze


- 5 / 1 Recenze

Přidat recenzi

- Hodnocení - 0
Když jsem si přečetl váš článek, mám dojem, že General Motors a America, i když s nacisty nespolupracovali nebo jim pomohli, s nimi stále pracovali. Chtěl jsem jen dodat, že poslední americký manažer Opel odešel v roce 1941 a v roce 1942 poté, co Německo vyhlásilo Ameriku, byl Opel odepsán z rozvahy General Motors jako aktivum v zemi útočníka. A proto si myslím, že GM, zastoupená Amerikou nebo Američany, nemá nic společného se zločiny nacistů. To je můj názor ... a děkuji za příspěvek.
---
Wenn ich deinen Artikel lese, bekomme ich den Eindruck, dass General Motors und Amerika, obwohl sie nicht mit den Nazis kooperierten oder ihnen halfen, dennoch mit ihnen zusammenarbeiteten. Ich wollte nur hinzufügen, dass 1941 der letzte amerikanische Manager Opel verließ, und bereits 1942, nachdem Deutschland Amerika den Krieg erklärt hatte, wurde Opel aus der Bilanz von General Motors als Vermögenswert im Land des Angreifers abgeschrieben. Und deshalb denke ich, dass GM, vertreten durch Amerika oder die Amerikaner, nichts mit den Verbrechen der Nazis zu tun hat. Dies ist meine Meinung ... und danke für den Beitrag.