Audi AG je německá automobilová společnost, která je součástí Volkswagen Group, vyrábí auta pod značkou Audi. Sídlo se nachází v Ingolstadt, Německo. Motto je Vorsprung Durch Technik - pokrok prostřednictvím technologie.
Slovo audi v latině je poslouchejte - a to je přesně to, co August Horch příjmení v němčině, Horch v Němec - poslouchejte. Takto se název Audi objevil.
Audi, které známe dnes, je nástupcem koncernu Auto Union, který zase vznikl fúzí čtyř společností DKW, Horch, Audi a Wanderer:
Dkw - Dampf Kraft Wagen byl německý výrobce automobilů a motocyklů v roce 1916 a uzavřen v roce 1966. Sloučil se s automobilovým svazem v roce 1928.
Horch je německý výrobce automobilů založený inženýrem August Horch v Kolíně nad Rýnem v roce 1899. Společnost vyráběla automobily, včetně prémiových automobilů, a byla součástí zájmu automobilů v letech 1930 až 1940.
Wanderer je německý výrobce automobilů, motocyklů, kol, dodávek ... a dalších technologií. Založil ji v roce 1896 Johan Winklhofer a Richard Janicke a v roce 1932 se stal součástí zájmu Auto Union.
V důsledku této fúze (DKW, Horch, Audi a Wanderer) se zrodilo logo Audi - symbol čtyř zkřížených prstenů - což znamená sloučení čtyř mateřských společností Audi
V důsledku společné práce DKW, Horch, Audi a Wanderer byl v roce 1933 představen první auto s pohonem předních kol Audi-Front, následoval Audi 920 .
Od roku 1930 je Audi důležitým dodavatelem vojenského vybavení pro Wehrmacht. V roce 1940 byla výroba civilních vozidel zcela zastavena a Audi se zcela přepnulo na obsluhu potřeb armády. Například Audi produkoval letadlové motory pro Junkers, podvozek z obrněných vozů pro Sd.kfz série nebo Einheits-PKW der Wehrmacht těžké přepravní vozidlo.
Je také známo, že Audi vykořisťoval otrockou práci v koncentračním táboře Leitmeritz během druhé světové války. Podle zprávy z roku 2014 zadaná samotnou Audi je tedy Auto Union odpovědná za 4500 úmrtí v Leitmeriritzu. Od začátku roku 1944 byly továrny Audi silně bombardovány a vážně poškozeny. A ty továrny a přežívající vybavení v Sasku, které spadly do zóny okupace Sovětského svazu, byly převezeny do SSSR. A personál a management uprchl do zóny okupace Spojených států.
Teprve v září 1949 byla Audi schopna vytvořit plnohodnotnou produkci produktů. Nejprve byla zahájena výroba motocyklů a transportních vozů a v roce 1950 byl vyroben první osobní vůz - DKW F89 P Master Class. V roce 1958 koupila společnost společných zásob Daimler-Benz AG 88% podíl v Audi a v roce 1959 společnost koupila přímo.
Popularita a dobrý prodej modelů Volkswagen však zhoršily finanční situaci Audi a v roce 1964 se společnost stala součástí Volkswagen. A již v roce 1965 bylo rozhodnuto, že společnost vyprodukuje všechna svá auta pod značkou Audi a prvním modelem vlastního vývoje Audi v rámci Volkswagen byl Audi 100.
V roce 1974 se Ferdinand Piech stal hlavou oddělení designu Audi. Pod jeho vedením Audi dosáhl významných úspěchů, jako je pětiválcový motor, turbodmychadlo, pohon všech kol quattro, ... .
V posledních desetiletích Audi úspěšně staví na technickém vývoji, jako je galvanizovaná karoserie, aerodynamický design, benzinové motory s přeplňovanými přeplňovanými motory, dieselové motory s technologií přímé injekce, hliníkové tělo s lehkým přibližně, hybridní pohon, benzínové motory s přímým injekčním technologií, výkonné osm - a dvanáctiválcové motory, .... V roce 1993 byl vytvořen Audi AG, který zahrnoval maďarské a brazilské divize, British Cosworth Technology, italské Automobili Lamborghini a španělsky SEAT. Audi dnes je úspěšná a dynamická společnost v mnoha automobilových segmentech, jako je Obchodní Segment - Audi A6, Prémiový - Audi A8, Sportovní a závodní auta - Audi TT, sportovní verze Audi A4, A6, A7, R8 Supercar a Crossovery jako Audi Q8, Q7, Q5 a Q3.